k 2009

Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten.

Název česky

Učebnice a osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.

Název anglicky

Language Textbooks and Teaching Foreign Languages to Children with Learning Disabilities.

Vydání

Linguistik-Tage in Jena. 2009

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výuka cizích jazyků; žáci se specifickýni poruchami učení; učebnice; výzkum

Klíčová slova anglicky

foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research; textbook

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 23. 4. 2009 20:12, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

In den letzten Jahren wird auch in den sprachdidaktischen Diskussionen immer mehr betont, dass Kinder mit Lernschwierigkeiten beim Fremdsprachenerwerb ebenfalls gehandicapt sind. Auf diese unumstrittene Tatsache sollten nicht nur die Sprachdidaktik mit ihrer Sprachlern- und Sprachlehrforschung sondern auch die Lehrwerkautoren bei Erstellung moderner kurstragender Unterrichtsmaterialien entsprechend reagieren. Im Beitrag werden Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse präsentiert, die ausgwählte DaF-Lehrwerke nach effizienten Hilfen für lernschwache Kinder untersucht.

Česky

V posledních letech didaktika cizích jazyků ve zvýšené míře věnuje pozornost obtížím, která mají žáci s různými poruchami učení při sovojování cizícho jazyka. Na tento fakt by však měli reagovat i autoři cizojazyčných učebnic. Příspěvek poskytuje výsledky analýzy několika učebnic němčiny, která si vytyčila za cíl zjistit, do jaké míry tyto učebnice poskytují žákům dané cílové skupiny účinnou pomoc.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání