2009
Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten.
Název česky
Učebnice a osvojování cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.
Název anglicky
Language Textbooks and Teaching Foreign Languages to Children with Learning Disabilities.
Autoři
Vydání
Linguistik-Tage in Jena. 2009
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výuka cizích jazyků; žáci se specifickýni poruchami učení; učebnice; výzkum
Klíčová slova anglicky
foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research; textbook
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 23. 4. 2009 20:12, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
In den letzten Jahren wird auch in den sprachdidaktischen Diskussionen immer mehr betont, dass Kinder mit Lernschwierigkeiten beim Fremdsprachenerwerb ebenfalls gehandicapt sind. Auf diese unumstrittene Tatsache sollten nicht nur die Sprachdidaktik mit ihrer Sprachlern- und Sprachlehrforschung sondern auch die Lehrwerkautoren bei Erstellung moderner kurstragender Unterrichtsmaterialien entsprechend reagieren. Im Beitrag werden Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse präsentiert, die ausgwählte DaF-Lehrwerke nach effizienten Hilfen für lernschwache Kinder untersucht.
Česky
V posledních letech didaktika cizích jazyků ve zvýšené míře věnuje pozornost obtížím, která mají žáci s různými poruchami učení při sovojování cizícho jazyka. Na tento fakt by však měli reagovat i autoři cizojazyčných učebnic. Příspěvek poskytuje výsledky analýzy několika učebnic němčiny, která si vytyčila za cíl zjistit, do jaké míry tyto učebnice poskytují žákům dané cílové skupiny účinnou pomoc.
Anglicky
In the past few years, debates of language teaching methodologists often focus on how children with learning disabilities are also handicapped at learning foreign languages. To this undisputable fact, not only the language methodology including its research on learning and teaching foreign languages should respond, but also the authors of language textbooks when creating modern class materials. The paper introduces the results of an analysis of several textbooks which have focused on efficient aids for children with learning disabilities in textbooks of German as a foreign language.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|