JANÍKOVÁ, Věra. Dramatická výchova a cizojazyčná výuka. (Drama in Education and Foreign Language Teaching.). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 2009. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Dramatická výchova a cizojazyčná výuka. |
Name in Czech | Dramatická výchova a cizojazyčná výuka. |
Name (in English) | Drama in Education and Foreign Language Teaching. |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra. |
Edition | Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 2009. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | dramatická výchova; cizojazyčná výuka; alternativní metody |
Keywords in English | drama in education; foreign language teaching; alternative methods |
Tags | alternative methods, drama in education, foreign language teaching |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 23/4/2009 20:47. |
Abstract |
---|
Znalost cizích jazyků patří v současné době k zásadním předpokladům nejen pro úspěšné uplatnění se v profesní sféře, ale i navázání nových kontaktů ve sféře osobní. Výuce cizím jazykům je proto věnována zvýšená pozornost, jsou hledány účinné postupy k jejímu zkvalitnění, usnadnění i zpříjemnění. A právě dramatická výchova pro tyto cíle poskytuje řadu metod a technik. Hlavní pozornost je v příspěvku věnována nástinu výukových činností ve výuce cizím jazyků, které vycházející z principů dramatu, a těm metodickým směrům, jež ve své koncepci prvky dramatické výchovy považují za stěžejní princip. |
Abstract (in English) |
---|
The knowledge of foreign languages belongs presently to the basic prerequisites not only for successful vocational career but also for making new contacts at personal level. Foreign language teaching is being paid increased attention; new efficient approaches are being looked for to make it better, easier and more convenient. It is the drama in education that offers here a number of methods and techniques. The paper gives an outline of class activities in FLT which are based on the principles of drama, as well as such methodical approaches that apply elements of drama in education. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 2/5/2024 08:48