HORKÁ, Hana. Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů. In Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání. první. Hradec Králové: GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové, 2009, s. 12-19. ISBN 978-80-7041-707-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
Název česky Environmentální přístup k přípravnému vzdělávání učitelů
Název anglicky The Environmental Approach in the Teacher Training
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Hradec Králové, Vývoj, proměny a možnosti primárního vzdělávání, od s. 12-19, 8 s. 2009.
Nakladatel GAUDEAMUS, Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00035431
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7041-707-2
Klíčová slova česky ekologická / environmentální výchova (EV); udržitelný rozvoj; environmentální kompetence; učitelské vzdělávání; environmentální přístup;
Klíčová slova anglicky ecological/environmental education; sustanaible development; ecological literacy; environmental approach; environmental competence
Štítky ecological literacy, ecological/environmental education, ecopedagogical competence, environmental approach, environmental competence, sustanaible development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:48.
Anotace
Autorka charakterizuje environmentální přístup a na základě nových kulturních obsahových principů, cílových kompetencí a oblastí a výsledků výzkumů sleduje obsahové zaměření přípravy v rovině kognitivní, kognitivně afektivní a kognitivně motorické. Konkretizuje multidisciplinární a komplexní charakter environmentální přípravy učitelů jako průřezového tématu v profesní přípravě.
Anotace anglicky
The author starting point is characterisation of environmental approach by virtue of the results of the research in education which serves as a basis for content evaluation in teacher training. She points out the significance of ecopedagogical competence for establishment and development of ecological literacy. The author is grounded on the proposal of standard undergraduate ecological/environmental teacher training.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 09:51