POKORNÁ, Martina a Marie HAVELKOVÁ. PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY. In Climate in School of 21st Century. 1. vyd. Slovensko, Banská Bystrica: Universita Mateja Bela, 2008, s. 65 - 72, 7 s. ISBN 978-80-8083-586-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY
Název česky PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY
Název anglicky SUPPORT OF TALENTED AND EXTRA TALENTED PUPILS IN TODAY´S SCHOOL CLIMATE
Autoři POKORNÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Slovensko, Banská Bystrica, Climate in School of 21st Century. od s. 65 - 72, 7 s. 2008.
Nakladatel Universita Mateja Bela
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051139
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8083-586-6
Klíčová slova česky Školní klima; žáci; nadaní žáci; mimořádně nadaní žáci; učitelé; problémy v komunikaci; mimoškolní činnost
Klíčová slova anglicky Climate in School; pupils; talented pupils; extra talented pupils; teachers; communication problems; after-school activities
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Martínková, Ph.D., učo 237694. Změněno: 2. 4. 2012 11:52.
Anotace
Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MU výzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy.
Anotace anglicky
The school climate noticeably influence the participants and creators of this process. It is true especially in case when the participants are talented and extra talented pupils. These pupils often differ from their classmates and have their specific educational needs that should be responded especially by the pedagogues. This group of pupils of course lands itself in vulnerable position in the interaction and communication with people around them. As a consequence, it could lead to pupils' psychosocial problems. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of talented and extra talented primary school pupils. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. These findings should be suitably applied in forming of after-school activities and it could become the mean for today's school climate improvement.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 01:47