2008
PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY
POKORNÁ, Martina a Marie HAVELKOVÁZákladní údaje
Originální název
PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY
Název česky
PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY
Název anglicky
SUPPORT OF TALENTED AND EXTRA TALENTED PUPILS IN TODAY´S SCHOOL CLIMATE
Autoři
POKORNÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Slovensko, Banská Bystrica, Climate in School of 21st Century. od s. 65 - 72, 7 s. 2008
Nakladatel
Universita Mateja Bela
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00051139
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-8083-586-6
Klíčová slova česky
Školní klima; žáci; nadaní žáci; mimořádně nadaní žáci; učitelé; problémy v komunikaci; mimoškolní činnost
Klíčová slova anglicky
Climate in School; pupils; talented pupils; extra talented pupils; teachers; communication problems; after-school activities
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2012 11:52, Mgr. Martina Martínková, Ph.D.
V originále
Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MU výzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy.
Anglicky
The school climate noticeably influence the participants and creators of this process. It is true especially in case when the participants are talented and extra talented pupils. These pupils often differ from their classmates and have their specific educational needs that should be responded especially by the pedagogues. This group of pupils of course lands itself in vulnerable position in the interaction and communication with people around them. As a consequence, it could lead to pupils' psychosocial problems. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of talented and extra talented primary school pupils. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. These findings should be suitably applied in forming of after-school activities and it could become the mean for today's school climate improvement.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|