J 2009

Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.

Název česky

Na žáka orientovaný proces osvojování cizího jazyka u žáků s poruchami učení.

Název anglicky

Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky, Helsinki University Press, 2009, 1796-0150

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Finsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035476

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učení a vyučování cizího jazyka; poruchy učení; výzkum; případová studie

Klíčová slova anglicky

foreign language learning and teaching; disability; research; case study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 5. 2009 20:42, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Der Erwerb von Fremdsprachen bereitet vielen Menschen manche Schwierigkeiten, insbesondere den Lernenden, die unter verschiedenen Lernschwächen leiden. Da Sprachkenntnisse heutzutage einen hohen Stellenwert einnehmen, sollte der schulische Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Lernbesonderheiten eine größere Aufmerksamkeit widmen. Im Beitrag wird diese Problematik aus pädagogischer und lernpsychologischer Sicht kurz erörtet und eine empirische Fallstudie präsentiert.

Česky

Osvojování cizího jazyka je pro mnohé učící se obtížnou záležitostí, zvláště pak pro žáky s vývojovými poruchami učení. Znalosti cizího jazyka nabývají v současnosti pro každého jedince na významu v souvislosti s jeho uplatněním se ve společnosti a cizojazyčná výuka musí těmto žákům poskytnout co nejúčinnější pomoc. V příspěvku jsou prezentována vybraná teoretická východiska z hlediska pedagogiky a psychologie učení a představena případová studie.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání