VEČERKOVÁ, Eva. Česká právní úprava nekalé soutěže v evropském kontextu (Czech legal regulation of unfair competition in European context). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 2008, IV, p. 324-332. ISSN 1210-9126.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Česká právní úprava nekalé soutěže v evropském kontextu
Name (in English) Czech legal regulation of unfair competition in European context
Authors VEČERKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Časopis pro právní vědu a praxi, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1210-9126.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14220/09:00035502
Organization unit Faculty of Law
Keywords (in Czech) nekalá soutěž; obchodní zákoník; evropské směrnice; klamavá reklama; srovnávací reklama; právní prostředky ochrany;
Keywords in English unfair competition; Commercial Code; European Directive; misleading advertising; comparative advertising; legal means of protection;
Tags Commercial Code, comparative advertising, European Directive, legal means of protection, misleading advertising, Unfair competition
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Zejdová, učo 2159. Changed: 9/4/2010 16:47.
Abstract
Příspěvek se zabývá právní regulací nekalé soutěže a její ochranou podle obchodního zákoníku (zák. č. 513/1991 Sb., § 44 a násl.) v souvislosti s evropskou regulací. Příspěvek pojednává o klamavé reklamě (§ 45) a srovnávací reklamě (§ 50a). Dalším cílem příspěvku je poukázat na změny v úpravě právních prostředků ochrany proti nekalé soutěži v souladu s evropskými směrnicemi. Příspěvek se věnuje také další aktuální právní regulace, např. zákonu na ochranu spotřebitele, zákonu o ochranných známkách.
Abstract (in English)
The paper deals with the legal regulation of unfair competition and its protection in according to Commercial Code (Act No. 513/1991 Coll., Section 44 and subsq.) in context with European regulation. The paper refers to misleading advertising (Section 45) and to comparative advertising (Section 50a). The next aim of this paper is to show changes in the regulation of legal means of protection against unfair competition in conjunction to European Directive. The paper comments also another actual legal regulation, e.g. law on consumer protection, law on trademarks.
Links
MSM0021622405, plan (intention)Name: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The European Context of the Development of Czech Law after 2004
PrintDisplayed: 30/5/2024 19:54