Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{831701, author = {Kachlík, Petr and Procházková, Lenka and Havelková, Marie}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {Eating disorders; anorexia; bulimia; pupil; school; questionnaire; knowledge; prevention}, language = {cze}, location = {Brno}, publisher = {Anabell}, title = {Informovanost školních dětí v Brně o poruchách výživy}, url = {http://www.anabell.cz/images/stories/zpravodaj/cislo_21.pdf}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 831701 AU - Kachlík, Petr - Procházková, Lenka - Havelková, Marie PY - 2009 TI - Informovanost školních dětí v Brně o poruchách výživy VL - Zpravodaj Anabell, 2009, roč. 4, č. 21, s. 6-10 PB - Anabell CY - Brno KW - Eating disorders KW - anorexia KW - bulimia KW - pupil KW - school KW - questionnaire KW - knowledge KW - prevention UR - http://www.anabell.cz/images/stories/zpravodaj/cislo_21.pdf N2 - Poruchy příjmu potravy jsou jedním z nejčastějších a nejzávažnějších onemocnění zvláště mladých dívek a žen, s těžkými důsledky na fyzickou, psychickou i sociální kvalitu zdraví. Mentální bulimie a mentální anorexie, které tvoří nejzřetelnější vymezení poruch příjmu potravy, se projevují základními symptomy, které mají logický vývoj, biologický, sociální a osobní význam. Pacienty v obou případech spojuje strach z tloušťky, pozornost, která je nadměrně věnována vlastní postavě a vzhledu a v neposlední řadě také tělesné hmotnosti. Přechod mezi nemocemi nemá hranice, obě formy mohou přecházet jedna v druhou, případně se střídat. Abychom získali přehled o znalostech žáků základních škol o zmíněných patologických stavech, byla zjišťována informovanost o problematice poruch příjmu potravy na 2. stupni ZŠ, pomocí dotazníkového výzkumného šetření. Na pěti náhodně vybraných základních školách v Brně bylo osloveno 233 žáků 6. a 9. tříd. Výzkum se týkal informovanosti o problematice poruch příjmu potravy a byl realizován pomocí anonymního dotazníkového šetření. Druhý stupeň základní školy byl vybrán proto, že je na něm možno masivnější výskyt poruch příjmu potravy již reálně pozorovat. Ve studii šlo o zjištění stavu vědomostí žáků, srovnání jejich znalostí a postojů dle pohlaví a věku dětí, zmapování informačních potřeb žáků a škol o dalším vzděláváním se v problematice poruch příjmu potravy. ER -
KACHLÍK, Petr, Lenka PROCHÁZKOVÁ a Marie HAVELKOVÁ. \textit{Informovanost školních dětí v Brně o poruchách výživy}. 1. vyd. Brno: Anabell, 2009, 5 s. Zpravodaj Anabell, 2009, roč. 4, č. 21, s. 6-10.
|