D 2009

Žákovská soutěž ŽIRAFA

MOKRÁ, Zuzana, Hana CÍDLOVÁ a Barbora VALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Žákovská soutěž ŽIRAFA

Název česky

Žákovská soutěž ŽIRAFA

Název anglicky

Pupils` Competition ŽIRAFA

Autoři

MOKRÁ, Zuzana (203 Česká republika), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbora VALOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 9 s. 2009

Nakladatel

Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035569

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-650-2

Klíčová slova česky

výuka; chemie; didaktický test; znalosti, srovnávací výzkum

Klíčová slova anglicky

edcation; chemistry; didactic test; knowledge; comparison

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2011 16:53, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

V září 2008 proběhla v Brně v rámci akce Podzimní hrátky s vědou a vědci také soutěž ŽIRAFA (ŽIvot, RAdost, FAntazie). Tato soutěž byla určena žákům druhého stupně základních škol. Žáci postupně na deseti stanovištích řešili úkoly z oborů Přírodopis, Fyzika, Geografie, Chemie a Zemědělství. Z každého oboru byla připravena dvě stanoviště s úkoly. Na jednom ze dvou chemických stanovišť žáci zpracovávali didaktický test sestavený zajímavou motivační formou. Konferenční příspěvek se zkoumá a rozebírá nejčastější chyby, kterých se žáci při řešení testu dopustili a srovnává je s výsledky testování uskutečněného u studentů vybraných středních a vysokých škol (studenti učitelství chemie).

Anglicky

In September 2008, pupils` competition called ŽIRAFA took place in Brno (as a part of the enterprise Science and Scientists in the Autumn). The competition was intended for pupils of at least 6th grade of primary schools. The pupils solved (at 10 places) tasks of Biology, Chemistry, Geography, Chemistry and Agriculture (each science 2 places). One standpoint of Chemistry was focused on didactical test (made in motivational form). The article analyses the most frequent mistakes of pupils and as a research, compares them to results of work of secondary school and university students (future teachers of chemistry).