2009
Žákovská soutěž ŽIRAFA
MOKRÁ, Zuzana, Hana CÍDLOVÁ a Barbora VALOVÁZákladní údaje
Originální název
Žákovská soutěž ŽIRAFA
Název česky
Žákovská soutěž ŽIRAFA
Název anglicky
Pupils` Competition ŽIRAFA
Autoři
MOKRÁ, Zuzana (203 Česká republika), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbora VALOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 9 s. 2009
Nakladatel
Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035569
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-650-2
Klíčová slova česky
výuka; chemie; didaktický test; znalosti, srovnávací výzkum
Klíčová slova anglicky
edcation; chemistry; didactic test; knowledge; comparison
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2011 16:53, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
V září 2008 proběhla v Brně v rámci akce Podzimní hrátky s vědou a vědci také soutěž ŽIRAFA (ŽIvot, RAdost, FAntazie). Tato soutěž byla určena žákům druhého stupně základních škol. Žáci postupně na deseti stanovištích řešili úkoly z oborů Přírodopis, Fyzika, Geografie, Chemie a Zemědělství. Z každého oboru byla připravena dvě stanoviště s úkoly. Na jednom ze dvou chemických stanovišť žáci zpracovávali didaktický test sestavený zajímavou motivační formou. Konferenční příspěvek se zkoumá a rozebírá nejčastější chyby, kterých se žáci při řešení testu dopustili a srovnává je s výsledky testování uskutečněného u studentů vybraných středních a vysokých škol (studenti učitelství chemie).
Anglicky
In September 2008, pupils` competition called ŽIRAFA took place in Brno (as a part of the enterprise Science and Scientists in the Autumn). The competition was intended for pupils of at least 6th grade of primary schools. The pupils solved (at 10 places) tasks of Biology, Chemistry, Geography, Chemistry and Agriculture (each science 2 places). One standpoint of Chemistry was focused on didactical test (made in motivational form). The article analyses the most frequent mistakes of pupils and as a research, compares them to results of work of secondary school and university students (future teachers of chemistry).