D 2009

Nejčastější chyby ve studentských protokolech z předmětu Laboratorní cvičení z fyzikální chemie

VALOVÁ, Barbora a Hana CÍDLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Nejčastější chyby ve studentských protokolech z předmětu Laboratorní cvičení z fyzikální chemie

Název anglicky

The Most Frequent Mistakes in Students Protocols at the Subject Laboratory Training in Physical Chemistry

Autoři

VALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 7 s. 2009

Nakladatel

Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035570

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-650-2

Klíčová slova česky

výuka; fyzikální chemie; laboratorní cvičení; chyby

Klíčová slova anglicky

education; physical chemistry; laboratory training; mistakes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2011 16:54, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Nedílnou součástí přípravy budoucích učitelů chemie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity je i Laboratorní cvičení z fyzikální chemie. Navazuje na učivo z předmětu Fyzikální chemie, která spolu s předmětem Analytická chemie tvoří nejobtížnější část studia oboru Pedagogické asistentství chemie pro ZŠ. Konferenční příspěvek zkoumá nejčastější chyby studentů při vypracování protokolů k experimentálním úlohám v předmětu Laboratorní cvičení z fyzikální chemie. Zabývá se nejen základní matematickou vyspělostí studentů, ale i jejich přístupem k dodržení podmínek pro získání započtu za tento předmět.

Anglicky

A very important part of preparation of future chemistry teachers at Faculty of Education, Masaryk University, is also Laboratory Training in Physical Chemistry. It agrees with the subject matter of the subject Physical Chemistry, which together with Analytical Chemistry represents the most difficult part of the study of the specialization Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry. In this paper we recapitulate the most frequent mistakes of the students in the protocols at the subject Laboratory Training in Physical Chemistry. It is interesting to observe the level of mathematical skills of the students as well as their liability for the conditions for receiving the credit and for termination of the subject.