2008
Konzervy se slovy. Počátky zvukového filmu a česká mediální kultura 30. let
SZCZEPANIK, PetrZákladní údaje
Originální název
Konzervy se slovy. Počátky zvukového filmu a česká mediální kultura 30. let
Název česky
Konzervy se slovy. Počátky zvukového filmu a česká mediální kultura 30. let
Název anglicky
Cans with Words. Coming of Sound Film and Czech Media Culture of the 1930s
Autoři
SZCZEPANIK, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, 536 s. Host, 2008
Nakladatel
Host
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/08:00025309
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7294-316-6
Klíčová slova česky
mediální průmysl; mediální kultura; nástup zvukového filmu; český film 30. let
Klíčová slova anglicky
media industry; media culture; coming of film sound; Czech cinema of the 1930s
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 5. 2009 13:07, doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
V originále
Uzlovým bodem ve vývoji elektroakustických médií 30. let, jenž v mnohém předznamenal mediální průmysl současnosti, byl nástup zvukového filmu. Tato kniha, navazující na tzv. novou filmovou historii a archeologii médií, jej zkoumá jakožto nejvýznamnější strukturní transformaci československé kinematografie, jež předcházela znárodnění. Namísto filmů jako uměleckých děl nebo režisérů jako jejich autonomních tvůrců si všímá celé kinematografické instituce zahrnující organizaci produkce, distribuce a kin, stejně jako podmínky každodenní zkušenosti publika. Tím, že klade důraz na hybridní povahu rodícího se média, vrací zvukový film zpět mezi jeho původní rivaly a souputníky - populární hudbu, rozhlas a gramofon.)
Anglicky
The key point in development of electro-acoustic media of the 1930s (which in many points prefigured todays media industry) was the coming of film sound. This book, inspired by so-called new film history and archaeology of media, investigates it as the main structural transformation of Czechoslovak cinema before its nationalization in 1945. Instead of looking at individual films as art works or at directors as autonomous artists, the book analyzes the whole "institution" of cinema, including organization of production, distribution, exhibition, as well as conditions of its reception. By stressing early-sound films hybrid nature as a new medium, it returns it back to its original historical context, among its key rivals and partners - recording industry, radio and popular music.
Návaznosti
GA408/08/0949, projekt VaV |
|