2006
Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.
VLČKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.
Název anglicky
Characteristics and developmental trends of schooling and education in the EU countries
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)
Vydání
Elportál, Brno, MU, 2006, 1802-128X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/06:00035593
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
trendy; vzdělávání; Evropská unie
Klíčová slova anglicky
trends; education; Euroepan Union
Štítky
Změněno: 3. 3. 2010 15:27, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Autorka ve svém článku představuje základní parametry, současné trendy a vývoj ve vzdělávání ve 25 zemích EU, včetně nových států. Zaměřuje se na analýzu vzdělávací politiky jednotlivých zemí, charakteristiku organizace výchovy a vzdělávání na dílčích vzdělávacích stupňů podle klasifikace ISCED v jednotlivých zemích. V závěru příspěvku pak autorka formuluje závěry vyplývající z analýzy a předkládá doporučení, jejichž implementace by mohla v budoucnu vést ke zlepšení stavu.
Anglicky
The author of the article introduces basic parametres, recent trends and development of educational systems in 25 countries of the European Union. The author analyses educational policy of individual countries, characteristics of organizing education on individual levels of education according to clasification ISCED in different countries. In the end of the article the author formulates conclusions from the analyses and she offers recommendations which implementation might lead to the improvement.