J 2006

Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.

VLČKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.

Název anglicky

Characteristics and developmental trends of schooling and education in the EU countries

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)

Vydání

Elportál, Brno, MU, 2006, 1802-128X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00035593

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

trendy; vzdělávání; Evropská unie

Klíčová slova anglicky

trends; education; Euroepan Union
Změněno: 3. 3. 2010 15:27, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Autorka ve svém článku představuje základní parametry, současné trendy a vývoj ve vzdělávání ve 25 zemích EU, včetně nových států. Zaměřuje se na analýzu vzdělávací politiky jednotlivých zemí, charakteristiku organizace výchovy a vzdělávání na dílčích vzdělávacích stupňů podle klasifikace ISCED v jednotlivých zemích. V závěru příspěvku pak autorka formuluje závěry vyplývající z analýzy a předkládá doporučení, jejichž implementace by mohla v budoucnu vést ke zlepšení stavu.

Anglicky

The author of the article introduces basic parametres, recent trends and development of educational systems in 25 countries of the European Union. The author analyses educational policy of individual countries, characteristics of organizing education on individual levels of education according to clasification ISCED in different countries. In the end of the article the author formulates conclusions from the analyses and she offers recommendations which implementation might lead to the improvement.