VLČKOVÁ, Kateřina. Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie. (Characteristics and developmental trends of schooling and education in the EU countries). Elportál. Brno: MU, 2006, vol. 1, No 1, p. 32-63. ISSN 1802-128X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.
Name (in English) Characteristics and developmental trends of schooling and education in the EU countries
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Elportál, Brno, MU, 2006, 1802-128X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00035593
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) trendy; vzdělávání; Evropská unie
Keywords in English trends; education; Euroepan Union
Tags Education, Euroepan Union, trends
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 3/3/2010 15:27.
Abstract
Autorka ve svém článku představuje základní parametry, současné trendy a vývoj ve vzdělávání ve 25 zemích EU, včetně nových států. Zaměřuje se na analýzu vzdělávací politiky jednotlivých zemí, charakteristiku organizace výchovy a vzdělávání na dílčích vzdělávacích stupňů podle klasifikace ISCED v jednotlivých zemích. V závěru příspěvku pak autorka formuluje závěry vyplývající z analýzy a předkládá doporučení, jejichž implementace by mohla v budoucnu vést ke zlepšení stavu.
Abstract (in English)
The author of the article introduces basic parametres, recent trends and development of educational systems in 25 countries of the European Union. The author analyses educational policy of individual countries, characteristics of organizing education on individual levels of education according to clasification ISCED in different countries. In the end of the article the author formulates conclusions from the analyses and she offers recommendations which implementation might lead to the improvement.
PrintDisplayed: 21/5/2024 20:46