J 2009

Pretestace na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity

ŠAMALÍKOVÁ, Sonia a Helena RÝLICHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Pretestace na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity

Název anglicky

Pretesting at the Faculty of Education, Masaryk University

Autoři

ŠAMALÍKOVÁ, Sonia (203 Česká republika, garant) a Helena RÝLICHOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Vojenské rozhledy, Praha, MOČR - Prezentační a informační centrum MO, 2009, 1210-3292

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

21100 2.11 Other engineering and technologies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035609

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

testování jazyků; pretestace; STANAG 6001

Klíčová slova anglicky

language testing; pretesting; STANAG 6001

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2009 22:34, Bc. Mgr. Sonia Homolka

Anotace

V originále

V říjnu roku 2008 se na Katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity uskutečnila pretestace testu anglického jazyka podle STANAG 6001 (Standardizační dohoda NATO). Test byl vytvořen examinátory Ústavu jazykové přípravy Armády České republiky (dále ÚJP). Pretest zahrnoval test poslechu s porozuměním a čtení s porozuměním na úrovni SLP 1-2 a zúčastnilo se ho 80 studentů. Výsledky této pretestace poskytly významné informace pro obě zúčastněné instituce; samotná pretestace pak posílila jejich spolupráci v oblasti metodiky a testování.

Anglicky

In October 2008, an English language proficiency test was pretested at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education at the Masaryk University in Brno. The test was developed in accordance with NATO Standardization Agreement 6001 by the examiners of the Defense Langauge Institute (DLI) of the Czech Army in Vyškov. It covered listening comprehension and reading comprehension tests at SLP 1-2 levels, with a total of 80 students participating in the pretest. The outcomes of the pretest provided valuable information to both the institutions; the pretesting itself enhanced their cooperation in the field of methodology and testing.