2009
Pretestace na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
ŠAMALÍKOVÁ, Sonia a Helena RÝLICHOVÁZákladní údaje
Originální název
Pretestace na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Název anglicky
Pretesting at the Faculty of Education, Masaryk University
Autoři
ŠAMALÍKOVÁ, Sonia (203 Česká republika, garant) a Helena RÝLICHOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Vojenské rozhledy, Praha, MOČR - Prezentační a informační centrum MO, 2009, 1210-3292
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
21100 2.11 Other engineering and technologies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035609
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
testování jazyků; pretestace; STANAG 6001
Klíčová slova anglicky
language testing; pretesting; STANAG 6001
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2009 22:34, Bc. Mgr. Sonia Homolka
V originále
V říjnu roku 2008 se na Katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity uskutečnila pretestace testu anglického jazyka podle STANAG 6001 (Standardizační dohoda NATO). Test byl vytvořen examinátory Ústavu jazykové přípravy Armády České republiky (dále ÚJP). Pretest zahrnoval test poslechu s porozuměním a čtení s porozuměním na úrovni SLP 1-2 a zúčastnilo se ho 80 studentů. Výsledky této pretestace poskytly významné informace pro obě zúčastněné instituce; samotná pretestace pak posílila jejich spolupráci v oblasti metodiky a testování.
Anglicky
In October 2008, an English language proficiency test was pretested at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education at the Masaryk University in Brno. The test was developed in accordance with NATO Standardization Agreement 6001 by the examiners of the Defense Langauge Institute (DLI) of the Czech Army in Vyškov. It covered listening comprehension and reading comprehension tests at SLP 1-2 levels, with a total of 80 students participating in the pretest. The outcomes of the pretest provided valuable information to both the institutions; the pretesting itself enhanced their cooperation in the field of methodology and testing.