2009
Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí
MAREŠ, Jan a Josef LUKASZákladní údaje
Originální název
Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí
Název anglicky
Primary school websites as an indicator of school social environment
Autoři
MAREŠ, Jan (203 Česká republika, garant) a Josef LUKAS (203 Česká republika)
Vydání
Orbis Scholae, Praha, PedF UK, 2009, 1802-4637
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/09:00035625
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
základní škola; internet; internetová prezentace školy; analýza internetové prezentace školy; komunikace; sociální klima školy
Klíčová slova anglicky
primary school; internet; school website; school website analysis; communication; school climate
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 7. 2009 13:29, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Výzkumná studie navazuje na výsledky analýzy internetových prezentací českých základních škol na základě 20 formálních i obsahových kritérií provedené v roce 2005. K původnímu vzorku 205 základních škol náhodně vybraných, bylo dohledáno jejich 104 reálně existujících internetových prezentací, se vracíme po třech letech a snažíme se postihnout změny nalezené na 149 prezentacích existujících v roce 2008. Internetová prezentace školy je zde opět představována jako nástroj komunikace školy tj. samotných aktérů edukačního procesu, i jako odraz vnitřního sociálního prostředí školy, tj. jako jeden z možných indikátorů sociálního klimatu školy.
Anglicky
The study presents the results of two analyses of 104 primary school web presentations in 2005 and of 149 school web presentations in 2008. Schools (N=205) were randomly selected from a complete list of primary schools and analyzed existing web presentations and their changes between 2005 and 2008. The analysis used 20 criteria focused on web structure, design, and most saliently on communication goals. The findings are framed by the conceptualization of a school web presentation as one of indicators of school climate.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|