2009
Multilingualism in Football Teams: Methodology of Fieldwork
CHOVANEC, Jan a Alena PODHORNÁ-POLICKÁZákladní údaje
Originální název
Multilingualism in Football Teams: Methodology of Fieldwork
Název česky
Vícejazyčnost ve fotbalových týmech: metodologie terénní práce
Autoři
CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Alena PODHORNÁ-POLICKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Language and Literature: European Landmarks of Identity, Pitesti, Editura Universitatii din Pitesti, 2009, 1843-1577
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Rumunsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029312
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vícejazyčnost; sociolingvistika; terénní výzkum; jazyk a fotbal; vícejazyčné pracovní prostředí; dotazník
Klíčová slova anglicky
multilingualism; sociolinguistics; fieldwork; language and football; multilingual working environment; questionnaire
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2012 18:16, doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D.
V originále
The article reports on a recent research project on multilingualism in international football teams. It outlines the aims and goals of the project and details the methodology for obtaining relevant data. The main focus in on one specific method of fieldwork - the questionnaire - and the way it has been used in the current project. The questionnaire is compared to the other method through which data have been obtained during the research, namely the interview. A discussion of the questions is followed by an analysis of the nature of some of the multilingual situations in which players need to use foreign languages, detailing the players' own perceptions and actual linguistic performance.
Česky
Článek podává výsledky výzkumného projektu týkajícího se vícejazyčnosti v mezinárodních fotbalových týmech. Představeny jsou cíle projektu a metodologie použitá k získání relevantních dat. Článek se zaměruje na jednu konkrétní metodu terénní práce v sociolingvistice - dotazník a rozebírá, jak byla tato metoda užita při výzkumu. Dotazník je srovnán s metodou řízeného rozhovoru. Rozbor těchto metod a jednolitvých položek na dotazníku je následován analýzou některých situací, v nichž jsou hráči vystaveni cizím jazykům. Diskuze si všímá rozdílu mezi tím, jak hráči vnímají své vlastní jazykové schopnosti a jaké jsou jejich skutečné jazykové kompetence.
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaV |
| ||
GP405/09/P307, projekt VaV |
|