2009
How much is privacy worth?
KUMPOŠT, Marek a Václav MATYÁŠZákladní údaje
Originální název
How much is privacy worth?
Název česky
Jaká je hodnota soukromí?
Autoři
KUMPOŠT, Marek (203 Česká republika, domácí) a Václav MATYÁŠ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, 10th Information Security Summit, od s. 139-151, 13 s. 2009
Nakladatel
Tate International
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/09:00035651
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-86813-17-2
Klíčová slova česky
soukromí; hodnota soukromí; lokační soukromí; soukromé informace
Klíčová slova anglicky
privacy; value of privacy; location privacy; private information
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2013 09:40, prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D.
V originále
In our contribution we will present results from two experiments which primary goal was to estimate how people value their personal information. In order to get as unbiased information as possible, we proceed with both experiment in a form of a web questionnaire and the original goal was partially hidden with a cover story (instead of direct asking for the price). Both studies were done in cooperation with our external partners (universities) within the FIDIS (Future of Identity in the Information Society) project.
Česky
Příspěvek se zabývá představením výsledků dvou experimentů, jejichž cílem bylo zjistit, jak si lidé cení svých soukromých informací. Aby byly získané informace co možná nejméně ovlivněné tím, že se lidí přímo zeptáme na cenu, byly oba experimenty provedeny formou webového dotazníku, kdy skutečný záměr byl do určité míry skryt. V obou případech jsme se účastníku ptali, jakou finanční kompenzaci by požadovali v případě, že by se zúčastnili navrženého experimentu. Navržený experiment byl ve skutečnosti pouze zástěrkou, právě z důvodu minimalizace zkreslení výsledků. Obě studie byly provedeny ve spolupráci s našimi zahraničními partnery (univerzitami) v rámci projektu FIDIS (Future of Identity in the Information Society).