2009
Evaluace firemního vzdělávání a rozvoje - problémy a možnosti
JANČA, BorisZákladní údaje
Originální název
Evaluace firemního vzdělávání a rozvoje - problémy a možnosti
Název anglicky
Evaluation of education and development in companies - problems and possibilities
Autoři
Vydání
Zlín, CD s recenzovanými příspěvky z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2009, 8 s. 2009
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-7318-812-2
Klíčová slova česky
vzdělávání a rozvoj; evaluace; evaluační modely; Kirkpatrickův model
Klíčová slova anglicky
education and development; evaluation; models for evaluation; Kirkpatrick`s model
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 6. 2009 09:32, Ing. Boris Janča
V originále
V minulosti byla vyvinuta řada modelů pro hodnocení výsledků vzdělávacích a rozvojových programů - návodných pomůcek zaměřujících naši pozornost na různé aspekty a oblasti možné vlivu proběhlého vzdělávání a rozvoje. V české literatuře je zřejmě nejznámější model čtyř úrovní D. L. Kirkpatricka. Příspěvek poukazuje na možná úzká místa tohoto přístupu: nesprávné označovaní jako přístupu jako modelu, přílišné zjednodušení, důraz na hierarchii, nepřesné příčinné souvislosti, neprokázané korelace mezi jednotlivými úrovněmi a možné etické implikace těchto obtíží.
Anglicky
In the past there were developed many models for evaluation of programs for education and development. These models can help us to see different aspects and areas of possible impacts of education and development realized in the organization. In czech professional books is most favorable four levels model by D. L. Kirkpatrick; however there are many different more favorable and used in other countries. This paper points out some "narrow places" of this model of four levels: wrong labeling it as model, oversimplifying, emphasis on hierarchy, wrong causal relationships, unsubstantiated correlations between levels and possible ethic implications of these problems.