k 2009

Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Qualität des fremdsprachlichen Unterrichts

Název česky

Kvalita cizojazyčné výuky

Název anglicky

Quality of Foreign Language Teaching

Vydání

Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků. 2009

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výuka cizích jazyků; kvalita; metody; principy; učitelské kompetence

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching; quality; methods; principles; competences of teacher
Změněno: 29. 6. 2009 08:52, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Es ist heutzutage unumstritten, dass im multikulturellen Raum Europas die sprachlichen Kenntnisse eine entscheidende Rolle spielen. In diesem Zusammenhang wird gerade die Frage nach der Qualität des Fremdsprachenunterrichts intensiv diskutiert. Da aber der Prozess des Fremdsprachenlehrens und -lernens durch seine Mehrdimensionalität gekennzeichnet wird, weist auch seine Qualität mehrere Facetten auf, die in einem kurzen Statement thematisiert werden.

Česky

V současné multikulturní Evropě jsou znalosti cizích jazyků nepostradatelné. I v této souvislosti je pozornost stále více věnována kvalitě jazykové výuky. Příspěvek poukazuje na vícedimenzionalitu pojmu kvalita učení a vyučování cizího jazyka a jeho vybrané aspekty blíže charakterizuje.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání