PORTEŠOVÁ, Šárka, Věra KONEČNÁ, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁ. Strachy rozumově nadaných dětí jako indikátor jejich pokročilého rozumového vývoje. Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Bratislava: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2009, roč. 43, č. 4, s. 307-323, 16 s. ISSN 0555-5574. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{835019, author = {Portešová, Šárka and Konečná, Věra and Budíková, Marie and Koutková, Helena}, article_location = {Bratislava}, article_number = {4}, keywords = {gifted fears}, language = {cze}, issn = {0555-5574}, journal = {Psychológia a patopsychológia dieťaťa}, title = {Strachy rozumově nadaných dětí jako indikátor jejich pokročilého rozumového vývoje}, volume = {43}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 835019 AU - Portešová, Šárka - Konečná, Věra - Budíková, Marie - Koutková, Helena PY - 2009 TI - Strachy rozumově nadaných dětí jako indikátor jejich pokročilého rozumového vývoje JF - Psychológia a patopsychológia dieťaťa VL - 43 IS - 4 SP - 307-323 EP - 307-323 PB - Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie SN - 05555574 KW - gifted fears N2 - Strachy jsou normální součástí života každého dítěte. Výzkumy v oblasti vývojové psychologie poukazují na existenci jistých zákonitostí ve vývoji dětských strachů. Současný výzkum dokazuje, že vývoj dětských strachů sleduje určitá stádia mladší děti se nejčastěji obávají jistých druhů zvířat, strašidel a monster. Teprve v období adolescence se strachy stávají méně egocentrické a více zaměřené ke globálním ohrožení. V prezentovaném výzkumu se zaměřujeme na zmapování strachů u mimořádně nadaných dětí mladšího školního věku. Výzkum naznačuje, že akcelerovaný kognitivní vývoj a větší přístup k informacím, které se běžným vrstevníkům těchto dětí obvykle v dané vývojové etapě nedostávají, způsobuje časnější nástup strachů spíše globálních (vesmírné či přírodní katastrofy), než by se dalo očekávat na základě chronologického věku dětí. ER -
PORTEŠOVÁ, Šárka, Věra KONEČNÁ, Marie BUDÍKOVÁ a Helena KOUTKOVÁ. Strachy rozumově nadaných dětí jako indikátor jejich pokročilého rozumového vývoje. \textit{Psychológia a patopsychológia dieťaťa}. Bratislava: Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2009, roč.~43, č.~4, s.~307-323, 16 s. ISSN~0555-5574.
|