J 2009

Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí

VOJTOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí

Název česky

Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí

Název anglicky

School for all - search of students at risk for behavioural disorder

Autoři

VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Orbis Scholae, Praha, Univerzita Karlova v Praze, 2009, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035706

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

riziko poruch chování; vylučování; ěkola pro všechny; postoje ke školnímu životu, koncept kvality života; sebehodnocení.

Klíčová slova anglicky

risk of behavioural disorder; exclusion; school for all; school life attitudes; quality of life concept; self assessment;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 10. 2021 11:22, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Článek představuje pedagogický nástroj pro identifikaci žáků v riziku poruch chování v první fázi ověřování jeho použitelnosti v praxi škol. Pojednává o konceptu výzkumu, validitě a reliabilitě zvolených škál, které jsme ověřili na souboru 2069 respondentů. Dále jsou naznačeny návrhy dalších postupů výzkumu. V úvodu se zabýváme kontextem vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování ve vztahu k inkluzivním požadavkům na vzdělávání. Následně vymezujeme konceptuální a terminologická východiska našeho šetření a dokládáme je vybranými výzkumnými šetřeními. Představení koncepce výzkumu, jeho metodologie a postupů při ověřování nástroje pro identifikaci žáků v riziku poruch chování je předmětem závěrečné části příspěvku.

Anglicky

The Article introduces the pedagogical tool for the use to identify students at risk of behavioural disorder; it is in the first period of verification. The Article shows the research structure and the processes of checking validity and reliability of the scales that has been proved on the school population of 2069 students. Proposals for further research are involved as well. The first part of the article is focused on the consequences of students at risk of behavioural disorder education and the need for inclusive education. The second part of the article introduces the conceptual research model, terminology and some selected researches. In the last part of the article the conception of our research, its methodology and verification of the tool to identify risk students in the school environment is introduced.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání