VOJTOVÁ, Věra. Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí. Orbis Scholae. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2009, roč. 1/3, č. 1, s. 79-97. ISSN 1802-4637.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Název česky Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Název anglicky School for all - search of students at risk for behavioural disorder
Autoři VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Orbis Scholae, Praha, Univerzita Karlova v Praze, 2009, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00035706
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky riziko poruch chování; vylučování; ěkola pro všechny; postoje ke školnímu životu, koncept kvality života; sebehodnocení.
Klíčová slova anglicky risk of behavioural disorder; exclusion; school for all; school life attitudes; quality of life concept; self assessment;
Štítky exclusion, quality of life concept, risk of behavioural disorder, school for all, school life attitudes, self assessment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 10. 2021 11:22.
Anotace
Článek představuje pedagogický nástroj pro identifikaci žáků v riziku poruch chování v první fázi ověřování jeho použitelnosti v praxi škol. Pojednává o konceptu výzkumu, validitě a reliabilitě zvolených škál, které jsme ověřili na souboru 2069 respondentů. Dále jsou naznačeny návrhy dalších postupů výzkumu. V úvodu se zabýváme kontextem vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování ve vztahu k inkluzivním požadavkům na vzdělávání. Následně vymezujeme konceptuální a terminologická východiska našeho šetření a dokládáme je vybranými výzkumnými šetřeními. Představení koncepce výzkumu, jeho metodologie a postupů při ověřování nástroje pro identifikaci žáků v riziku poruch chování je předmětem závěrečné části příspěvku.
Anotace anglicky
The Article introduces the pedagogical tool for the use to identify students at risk of behavioural disorder; it is in the first period of verification. The Article shows the research structure and the processes of checking validity and reliability of the scales that has been proved on the school population of 2069 students. Proposals for further research are involved as well. The first part of the article is focused on the consequences of students at risk of behavioural disorder education and the need for inclusive education. The second part of the article introduces the conceptual research model, terminology and some selected researches. In the last part of the article the conception of our research, its methodology and verification of the tool to identify risk students in the school environment is introduced.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 5. 2024 05:06