2008
MOŽNOSTI PRIMÁRNÍ PREVENCE ZÁVISLOSTÍ V PODMÍNKÁCH ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY
KACHLÍK, Petr a Marie HAVELKOVÁZákladní údaje
Originální název
MOŽNOSTI PRIMÁRNÍ PREVENCE ZÁVISLOSTÍ V PODMÍNKÁCH ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY
Název česky
MOŽNOSTI PRIMÁRNÍ PREVENCE ZÁVISLOSTÍ V PODMÍNKÁCH ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY
Název anglicky
POSSIBILITIES OF PRIMARY PREVENTION OF ADDICTIONS IN CONDITIONS OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Zdravotníctvo a sociálna práca, Bratislava, Sapientia, 2008, 1336-9326
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00027978
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Minimální preventivní program; primární prevence; škola; žák; metodik prevence; sociální patologie; komunita; dotazník; názory; zkušenosti
Klíčová slova anglicky
Minimal preventive programme; primary prevention; school; student; methodist of prevention; social pathology; community; questionnaire; opinions; experience
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 6. 2009 14:57, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Závislosti na návykových látkách a návykovém chování se řadí k častým sociálním patologiím vyskytujícím se u epidemiologicky rizikových skupin žáků základních a studentů středních škol. Při jejich primární prevenci významně pomáhá Minimální preventivní program, což je obecně závazný dokument, který si školy a školská zařízení uzpůsobují dle svých individuálních potřeb. Na školách je ustaven metodik prevence sociálních patologií, který spolupracuje s vedením a s personálem školy a mj. se snaží o začlenění preventivních aktivit do života příslušné komunity. Příspěvek prezentuje výsledky pilotní sondy, mapující názory a zkušenosti metodiků prevence z 26 škol a školských zařízení v ČR, nabízí příklady implementace prevence závislostí do různých vyučovacích předmětů.
Anglicky
Addictive substances and addictive behaviour addictions belong to common social pathologies occurring at epidemiologically danger groups of students in primary and secondary schools. Their primary prevention is significantly supported by the Minimal preventive programme-generally binding document which can be adapted for individual needs of schools and educational institutions. Schools have methodists for prevention of social pathologies who cooperate with school management and staff and try, among others, to include preventive measures into lives of the particular communities. The paper presents results of pilot test monitoring opinions and experience of the methodists for prevention from 26 schools and educational institutions in CR and show examples of implementation of addictions prevention into various subjects.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|