D 2006

The Support of the Health of pupils by the activities of the Class-Teacher

STŘELEC, Stanislav a Jana KRÁTKÁ

Základní údaje

Originální název

The Support of the Health of pupils by the activities of the Class-Teacher

Název česky

Podpora zdraví žáků prostřednictvím činností třídního učitele

Autoři

STŘELEC, Stanislav (203 Česká republika) a Jana KRÁTKÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, School and Health 21, od s. 383-394, 12 s. 2006

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/06:00027984

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-119-5

UT WoS

000264731000020

Klíčová slova česky

třídní učitel; zdraví; žáci

Klíčová slova anglicky

Form teacher; health; pupils

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 15:50, Mgr. Dušan Kalášek

Anotace

V originále

The role of a form teacher is extremely difficult because of its connection with much expectations, however, the real conditions are often unmatched. The person of form teacher brings along particular and important tasks of education, which results from his role and function. In this function, the opinions of children, other teachers, parents and other specialists are observed.

Česky

Třídní učitel je významným výchovným činitelem, který disponuje řadou možností jak ovlivňovat zdravý duševní, tělesný a sociální vývoj jednotlivých žáků a školní třídy. Funkce třídního učitele je mimořádně náročná, jsou s ní spojována mnohá očekávání, kterým často neodpovídají reálné podmínky pro tuto specifickou pedagogickou práci. Role třídního učitele s sebou nese zvláštní a významné úkoly, vyplývající z jeho funkce. V této roli se promítají názory žáků, učitelů dané školy, rodičů a některých dalších zúčastněných.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století