Kaskády úloh jako prostředek rozvíjení matematického nadání žáků
BLAŽKOVÁ, Růžena and Irena BUDÍNOVÁ. Kaskády úloh jako prostředek rozvíjení matematického nadání žáků (Cascades tasks as a means of developing mathematical talent of pupils). In Výchova a nadání II. první. Brno: masarykova univerzita, 2008, p. 76-84. Výzkumné zprávy č. 4. ISBN 978-80-7392-055-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Kaskády úloh jako prostředek rozvíjení matematického nadání žáků |
Name in Czech | Kaskády úloh jako prostředek rozvíjení matematického nadání žáků |
Name (in English) | Cascades tasks as a means of developing mathematical talent of pupils |
Authors | BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Irena BUDÍNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | první. Brno, Výchova a nadání II, p. 76-84, 9 pp. Výzkumné zprávy č. 4, 2008. |
Publisher | masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00051158 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7392-055-5 |
Keywords (in Czech) | kaskády matematických úloh; nadaní žáci |
Keywords in English | Cascades tasks; mathematical talent of pupils |
Tags | cascades tasks, mathematical talent of pupils |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: RNDr. Růžena Blažková, CSc., učo 310. Changed: 30/3/2012 09:15. |
Abstract |
---|
Při výzkumné práci s nadanými žáky v matematice využíváme úloh, které jsou myšlenkově náročnější a poskytnou žákům možnost experimentování, objevování, hledání zákonitostí. V příspěvku nabízíme úlohy z různých témat matematického učiva. |
Abstract (in English) |
---|
Research working with gifted students in mathematics we use tasks that are challenging and provide psycho pupils the possibility of experimentation, discovery, search laws. The offer of the role of various topics of mathematical curriculum. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 4/10/2024 21:37