C 2009

Economic Autonomy of the Local Self-Government Units - Local Taxes in the Czech Republic

RADVAN, Michal

Základní údaje

Originální název

Economic Autonomy of the Local Self-Government Units - Local Taxes in the Czech Republic

Název česky

Ekonomická autonomie územních samosprávných celků - Místní daně v ČR

Autoři

RADVAN, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Szczecin, Zagadnienia ustroju samorządu terytorialnego w Polsce i innych państwach Unii Europejskiej, od s. 178-193, 16 s. Zeszyty naukowe 2/2008, 2009

Nakladatel

Wyższa szkoła administracji publicznej w Szczecinie

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14220/09:00029349

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

978-83-88044-83-0

Klíčová slova česky

ekonomická autonomie obcí; obec; Evropská charta územní samosprávy; daň; místní daň; poplatek

Klíčová slova anglicky

economical autonomy of municipalities; municipality; European Charter of Local Self-Government; tax; local tax; charge

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 2. 2022 11:36, prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.

Anotace

V originále

This chapter deals with economical autonomy of municipalities in the Czech Republic and tries to give the definition of local tax. The chapter is relatively critical, because municipalities in the Czech Republic do not have enough possibilities to get money they need from local taxes. The local taxes (local charges and real estate tax) revenue is very low. So due to their dependence on the state budget it is not possible to talk about economical autonomy of the municipalities. The method to improve existing status is to give to the municipalities more power to decide on local taxes. The example of this solution can be found for example in Slovakia.

Česky

Kapitola se věnuje ekonomické autonomii obcí v ČR, pokouší se definovat místní daně. Kapitola je relativně kritická, neboť obce v ČR nemají mnoho možností získat potřebné prostředky formou místních daní. Výnos místních daní (daň z nemovitostí a místní poplatky) je velmi nízký. Obce jsou záviské na státním rozpočtu a je tedy obtížné hovořit o jejich ekonomické autonomii. Způsobem jak napravit tento stav je dát obcím větší pravomoci v ukládání místních daní. Příkladem je např. Slovensko.

Návaznosti

GP407/09/P285, projekt VaV
Název: Vlastní daňové příjmy obcí
Investor: Grantová agentura ČR, Vlastní daňové příjmy obcí