D 2009

An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization

FLASAR, Jan, Vít KOVALČÍK a Jiří SOCHOR

Základní údaje

Originální název

An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization

Název česky

Vylepšená přesná vícekontaktní haptická vizualizace

Autoři

FLASAR, Jan (203 Česká republika, garant), Vít KOVALČÍK (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika)

Vydání

TU Braunschweig, Germany, Theory and Practice of Computer Graphics 2009, od s. 1-8, 8 s. 2009

Nakladatel

Eurographics Association

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/09:00035860

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-905673-71-5

Klíčová slova česky

haptika; vícekontaktní; přesný; kontakt

Klíčová slova anglicky

haptics; multi-contact; precise; real-time; contact

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 6. 2009 09:45, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.

Anotace

V originále

We present an improved multi-contact haptic visualization method based on the Spatialized Normal Cone Hierarchies (SNCH). Though this approach is not entirely new, we have implemented several improvements in order to significantly increase precision and robustness over the previous method. As a consequence we are able to simulate much harder surfaces and give users the chance to feel smaller features on the surface compared to the original approach. This was achieved mostly by using more precise triangle to triangle distance calculations and a different triangle visibility algorithm. As these computations are expensive, we have also developed a new technique to reduce the number of calculations required. Currently, our algorithm is capable of visualizing haptic interactions between two 3D models consisting of tens of thousands of triangles. The simulation is performed in real-time and is seamlessly integrated into a virtual-reality component-based system named VRECKO.

Česky

Představujeme vylepšenou vícekontaktní haptickou vizualizační metodu založenou na "Spatialized Normal Cone Hierarchies" (SNCH). Ačkoli tento přístup není zcela nový, implementovali jsme několik rozšíření za účelem výraznéo zvýšení přesnosti a robustnosti vzhledem k předchozí metodě. Díky tomu jsme schopni simulovat výrazně tvrdší povrchy a umožnit uživatelům cítí mnohem menší detaily na povrchu. Tohoto bylo dosaženo zejména použitím přesných výpočtů pro vzdálenosti mezi trojúhleníky a novým "viditelnostním" algoritmem. Kvůli náročnosti těchto výpočtů jsme také vyvinuli novou techniku pro redukci nutných výpočtů. V současné době je náš algoritmus schopný vizualizovat haptické interake mezi modely o řádově desetitisících trojúhelnících. Simulace je prováděna v reálném čase a je integrována do našeho komponentového systému nazvaného VRECKO.

Návaznosti

LC06008, projekt VaV
Název: Centrum počítačové grafiky (Akronym: CPG)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, CPG - Centrum počítačové grafiky