OŠLEJŠEK, Radek. Virtual Scene Designed as a Software Component. FIMU-RS-2008-11. Brno: Faculty of Informatics, 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Virtual Scene Designed as a Software Component
Name in Czech Virtuální scéna jako softwarová komponenta
Authors OŠLEJŠEK, Radek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition FIMU-RS-2008-11. Brno, 2008.
Publisher Faculty of Informatics
Other information
Original language English
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 20206 Computer hardware and architecture
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14330/08:00042588
Organization unit Faculty of Informatics
Keywords in English computer graphic; scene graph; software component
Tags Computer Graphic, scene graph, software component
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. RNDr. Radek Ošlejšek, Ph.D., učo 3636. Changed: 26/1/2018 15:00.
Abstract
A full version of the paper "POSTER: Virtual Scene as a Software Component" presented at WSCG in December 2008: Graphics systems use many advanced techniques that enable to model and visualize a virtual scene with varying level of realism. Unfortunately, rendering algorithms significantly differ in the way how they process a virtual scene. Concrete implementations therefore usually lead to monolithic solutions. In this paper we propose the concept of a component-based scene graph, i.e. an independent scene graph, which can be used by many rendering strategies simultaneously and, moreover, which can be easily replaced with another implementation.
Abstract (in Czech)
Plná verze článku "POSTER: Virtual Scene as a Software Component" prezentovaného na konferenci WSCG v prosinci 2008: Grafické systémy používají celou řadu různých technik, které umožňují zobrazit virtuální scénu s různou úrovní realizmu. Zobrazovací algoritmy se ale naneštěstí velmi liší ve způsobu komunikace s virtuální scénou. Konkrétní implementace proto většinou vedou na monolitická řešení. V tomto článku bude představen koncept grafu scény založený na komponentové technologii. Jedná se o nezávislý graf scény, který může být použit více zobrazovacími strategiemi současně. Navíc může být graf scény zaměněn za jinou implementaci a to dokonce za běhu programu.
Links
GP201/06/P247, research and development projectName: Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě
Investor: Czech Science Foundation, Generic OO Architectures in the Computer Graphics and Virtual Reality
LC06008, research and development projectName: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics
PrintDisplayed: 1/9/2024 07:53