CHRZ, Vladimír, Ivo ČERMÁK a Dušana CHRZOVÁ. Between the Worlds of the Disabled and the Healthy: A Narrative Analysis of Autobiographical Conversation. In In D. Robinson, P. Fisher, Yeadon-Lee, T., Robinson, S.J., Woodcock,P. (eds), Narrative, Memory, and Identities. Huddersfield, UK: Huddersfield University, 2009, s. 11-19. ISBN 978-1-86218-073-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Between the Worlds of the Disabled and the Healthy: A Narrative Analysis of Autobiographical Conversation
Název česky Mezi světem tělesně postižených a světem zdravých: narativní analýza autobiografických rozhovorů
Autoři CHRZ, Vladimír, Ivo ČERMÁK a Dušana CHRZOVÁ.
Vydání Huddersfield, UK, In D. Robinson, P. Fisher, Yeadon-Lee, T., Robinson, S.J., Woodcock,P. (eds), Narrative, Memory, and Identities, od s. 11-19, 9 s. 2009.
Nakladatel Huddersfield University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-86218-073-4
Klíčová slova česky rodiče; tělesně postižené dítě; autobiografický rozhovor; narativní analýza
Klíčová slova anglicky parents; physically handicaped child; autobiographical interview; narrative analysis
Štítky autobiographical interview, narrative analysis, parents, physically handicaped child
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc., učo 27253. Změněno: 27. 6. 2009 20:31.
Anotace
The paper represents a methodological reflection of research, that studied the parents experience of physically handicapped children. Hermeneutic narrative approach was used as a theoretical and methodological background for this study. The sample consisted of 10 parents of physically handicapped children. The research was based on autobiographical interviews that were facilitated by the life-line method. The authors mainly focused on the progress from the data collecting to the emersion of relevant narrative categories. Agency and positioning are explored in detail.
Anotace česky
Příspěvek je metodologickou reflexí výzkumu, jehož cílem je porozumět zkušenosti rodičů tělesně postižených dětí. Teoretickým a metodologickým nástrojem vedoucím k tomuto cíli je hermeneuticko-narativní přístup. Vzorek zkoumaných osob tvoří 10 rodičů tělesně postižených dětí. Výzkum je založen na autobiografických rozhovorech, které jsou facilitovány metodou čáry života. Příspěvek věnuje pozornost klíčové fázi tohoto typu výzkumů, kterou představuje postup od sebraných dat k vynoření relevantních kategorií narativní analýzy.
Návaznosti
AV0Z70250504, záměrNázev: Člověk v kontextech celoživotního vývoje
GA406/06/1577, projekt VaVNázev: Analýza textu jako výzkumný a diagnostický nástroj
VytisknoutZobrazeno: 26. 5. 2024 23:28