2009
A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos
PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena a Anne-Caroline FIÉVETZákladní údaje
Originální název
A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos
Název anglicky
On the research of circulation of identitary neologism: the case of 'bolos'
Autoři
PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Anne-Caroline FIÉVET (250 Francie)
Vydání
první. Lodz - Lask, Standard et périphéries de la langue, od s. 207-223, 17 s. 2009
Nakladatel
Oficyna Wydawnicza Leksem
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029397
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-83-60178-74-4
Klíčová slova anglicky
youth slang; identitary words; French; neology; diffusion of innovations
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2013 00:00, doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D.
V originále
L'article présente les résultats d'une recherche quantitative aupres d'une douzaine de miliers de Français quant a la connaissance du néologisme 'bolos'. Ce lexeme s'avere etre un symbole identitaire pour la jeunesse de la banlieue parisienne et, récemment, pour toute la jeune génération, avec des glissements sémantiques considérables. Ce travail permet de relier nos résultats avec la théorie de la diffusion des innovations de Rogers.
Česky
Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu rozšíření identitárního neologismu 'bolos', který byl původně užíván ve slangu předměstké mládeže a dnes se šíří v mladé generaci s posunutým významem. Tato sonda nám umožňuje konfrontovat naše výsledky s Rogersovou teorií šíření inovací.
Anglicky
This article presents the results of a quantitative research of identitary neologism 'bolos' that was first used in youth suburban slang and now spreads in whole young generation, together with a important sense changes. This analysis let us to compare our results with the Rogers's theory of the diffusion of innovations.
Návaznosti
GP405/09/P307, projekt VaV |
|