C 2009

A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos

PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena a Anne-Caroline FIÉVET

Základní údaje

Originální název

A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos

Název anglicky

On the research of circulation of identitary neologism: the case of 'bolos'

Autoři

PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Anne-Caroline FIÉVET (250 Francie)

Vydání

první. Lodz - Lask, Standard et périphéries de la langue, od s. 207-223, 17 s. 2009

Nakladatel

Oficyna Wydawnicza Leksem

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00029397

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-83-60178-74-4

Klíčová slova anglicky

youth slang; identitary words; French; neology; diffusion of innovations

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2013 00:00, doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D.

Anotace

V originále

L'article présente les résultats d'une recherche quantitative aupres d'une douzaine de miliers de Français quant a la connaissance du néologisme 'bolos'. Ce lexeme s'avere etre un symbole identitaire pour la jeunesse de la banlieue parisienne et, récemment, pour toute la jeune génération, avec des glissements sémantiques considérables. Ce travail permet de relier nos résultats avec la théorie de la diffusion des innovations de Rogers.

Česky

Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu rozšíření identitárního neologismu 'bolos', který byl původně užíván ve slangu předměstké mládeže a dnes se šíří v mladé generaci s posunutým významem. Tato sonda nám umožňuje konfrontovat naše výsledky s Rogersovou teorií šíření inovací.

Návaznosti

GP405/09/P307, projekt VaV
Název: Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
Investor: Grantová agentura ČR, Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity