JEDLIČKOVÁ, Helena. Educational research "Dynamic model of experiential learning" in a study program Teacher 1st grade elementary school to PdF MU Brno. In 3. mezinár. konf. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji, sborník abstraktů. 2007. ISBN 978-80-213-1608-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Educational research "Dynamic model of experiential learning" in a study program Teacher 1st grade elementary school to PdF MU Brno
Název česky Pedagogický výzkum Dynamického modelu zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Vydání 3. mezinár. konf. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji, sborník abstraktů, 2007.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-213-1608-9
Klíčová slova česky Dynamický model zkušenostního učení. Biologie pro život a zdraví. Znalostní báze učitelů. Profesionální znalosti.
Klíčová slova anglicky Dynamic model of experiential learning "Biology for Life and Health . Knowledge base of teaching. Professional knowledge.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 18. 3. 2010 01:46.
Anotace
The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. EU educational development trend for the 21st century, environment and sustainability, show that informative teaching is being replaced by regulative-based (use of digital and information technology), productive-based (creative effort and practice), and heuristic-based(experimental) teaching. An optimal model of didactic preperation of teachers (professional knowledge) can to by ancreated without a close attachment to professional part of the branch and without a link to pedagogical practice. The Model of programe Biology for Life and Health has been launched at the Biological Department of the Faculty of Education of Masaryk Univerzity, Brno, Czech Republic.
Anotace česky
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, zabývajícího se implementací činnostního–autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge), do environmentálního vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Prezentovanou částí programu je longitudinální a sublongitudinální výzkum reformního projektu vzdělávání, zaměřeného na environmentální vzdělávání budoucích učitelů primárních škol. Pomocí akčního výzkumu vznikl, je ověřován a zde prezentován Dynamický model zkušenostního učení, kde je informativní výuka nahrazována výukou regulativní (využívající digitálních a informačně-komunikativních technologií), produktivní (zaměřenou na tvořivost a altrnativní formy praxe) a heuristickou (experimentální) pro zkušenostní a činnostníautentické učení, založené na sebereflexi studentů. Výzkum ukazuje, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a bez návaznosti na pedagogickou praxi. Program a model byl navržen a je realizován v Tréningovém středisku výchovy a vzdělávání pro TUR Kejbaly, které je budováno při katedře biologie PdF MU v Brně jako modelové pracoviště pro environmentální vzdělávání dle trendů ve vzdělávání pro 21. století a udržitelný rozvoj v EU.
Návaznosti
MSM0021620862, záměrNázev: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 6. 2024 14:47