2009
Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models
ŘEZÁČ, MartinZákladní údaje
Originální název
Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models
Název česky
Měření úspěšnosti u zkoušky z matematiky za použití indexů kvality prediktivních modelů
Autoři
ŘEZÁČ, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání
Samara, Vysshee gumanitarnoe obrazovanie XXI veka: problemy i perspektivy, od s. 308-315, 8 s. 2009
Nakladatel
Povolzhskaya gosudarstvennaya sotsial'no-gumanitarnaya akademiya
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10103 Statistics and probability
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14310/09:00036161
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-5-8428-0745-1
Klíčová slova česky
výuka matematiky;úspěch u zkoušky;skóre;informační statistika;Giniho index;K-S statistika
Klíčová slova anglicky
teaching mathematics;passing the exam;score;information statistics;Gini index;K-S statistics
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 7. 2009 13:28, Mgr. Martin Řezáč, Ph.D.
V originále
The paper deals with issues related to teaching mathematics at the Faculty of Business Economics of Mendel University of Agriculture and Forestry. It defines good students as students who pass the exam in subject Mathematics I. Furthermore, it consider the result in a semester test as the score of a student. These markings allow us to take the results from the field of predictive models, especially the methodology of the indexes of their quality. For a measurement of predictive models quality it is possible to use quantitative indexes based on distribution functions and on density functions such as Gini index, K-S statistics, Information statistics (Anderson 2007; Wilkie 2004). The results of an application using these indexes are included and discussed within the paper.
Česky
Práce se zabývá problematikou výuky matematiky na PEF MZLU. Za dobrého studenta je brán student, který úspěšně absolvuje zkoušku z předmětu Matematika 1. Ke každému studentovi je dále přiřazeno skóre, které představuje studentův výsledek u semestrálního testu. Toto označení nám umožní převzít známe výsledky z oblasti prediktivních modelů, zejména metodologii ukazatelů jejich kvality. Pro měření této kvality je možné použít kvantitativní ukazatele jako Giniho index, K-S statistiku nebo informační statistiku (Anderson 2007; Wilkie 2004). Výsledky aplikace těchto ukazatelů jsou obsaženy a diskutovány v tomto příspěvku.