D 2009

Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models

ŘEZÁČ, Martin

Základní údaje

Originální název

Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models

Název česky

Měření úspěšnosti u zkoušky z matematiky za použití indexů kvality prediktivních modelů

Autoři

ŘEZÁČ, Martin (203 Česká republika, garant)

Vydání

Samara, Vysshee gumanitarnoe obrazovanie XXI veka: problemy i perspektivy, od s. 308-315, 8 s. 2009

Nakladatel

Povolzhskaya gosudarstvennaya sotsial'no-gumanitarnaya akademiya

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10103 Statistics and probability

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14310/09:00036161

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-5-8428-0745-1

Klíčová slova česky

výuka matematiky;úspěch u zkoušky;skóre;informační statistika;Giniho index;K-S statistika

Klíčová slova anglicky

teaching mathematics;passing the exam;score;information statistics;Gini index;K-S statistics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 7. 2009 13:28, Mgr. Martin Řezáč, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper deals with issues related to teaching mathematics at the Faculty of Business Economics of Mendel University of Agriculture and Forestry. It defines good students as students who pass the exam in subject Mathematics I. Furthermore, it consider the result in a semester test as the score of a student. These markings allow us to take the results from the field of predictive models, especially the methodology of the indexes of their quality. For a measurement of predictive models quality it is possible to use quantitative indexes based on distribution functions and on density functions such as Gini index, K-S statistics, Information statistics (Anderson 2007; Wilkie 2004). The results of an application using these indexes are included and discussed within the paper.

Česky

Práce se zabývá problematikou výuky matematiky na PEF MZLU. Za dobrého studenta je brán student, který úspěšně absolvuje zkoušku z předmětu Matematika 1. Ke každému studentovi je dále přiřazeno skóre, které představuje studentův výsledek u semestrálního testu. Toto označení nám umožní převzít známe výsledky z oblasti prediktivních modelů, zejména metodologii ukazatelů jejich kvality. Pro měření této kvality je možné použít kvantitativní ukazatele jako Giniho index, K-S statistiku nebo informační statistiku (Anderson 2007; Wilkie 2004). Výsledky aplikace těchto ukazatelů jsou obsaženy a diskutovány v tomto příspěvku.