D 2009

Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy

TRÁVNÍČEK, Marek

Základní údaje

Originální název

Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy

Název česky

Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy

Název anglicky

The carrying out of physical education from a primary school teacher's point of view

Autoři

TRÁVNÍČEK, Marek (203 Česká republika, garant)

Vydání

2009. vyd. Brno, Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století, od s. 79-87, 9 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036212

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4858-4

Klíčová slova česky

základní škola, tělesná výchova, realizovaná forma kurikula

Klíčová slova anglicky

primary school; physical education; realized form of curiculum
Změněno: 31. 3. 2010 11:14, Mgr. Marek Trávníček

Anotace

V originále

Tělesná výchova je v aktuálních vzdělávacích dokumentech představena jako součást vzdělávání žáků v oblasti podpory zdraví. Je otázkou, zda samotní učitelé tuto deklarovanou koncepci zohledňují při realizaci svého pojetí tělesné výchovy. Šetření tématicky navazuje na výzkum autora z roku 2008, kdy se učitelé vyjadřovali k poslání tělesné výchovy, tedy k jejich subjektivnímu vnímání cílů tělesné výchovy. Nyní jsme se zaměřili na oblast realizovaného kurikula. Sdělení vychází z dotazníkového šetření provedeného na dostupném výběru učitelů 1. stupně základní školy (n = 499). Výsledky dokumentují aktuální realizaci tělesné výchovy na 1. stupni základní školy.

Anglicky

The physical education in current educational documents is introduced as a part of education of students in the field health support. It may be in question if teachers themselves see this conception when carrying out their own conception of physical education. The investigation topically follows up with the author's research from the year 2008 when teachers themselves commented on perception of function and objectives of physical education. Now we focused on the field of realized curriculum. The message comes from one source of research which is a questionnaire completed with selected primary school teachers (N=499). The conclusions of this report offer valuable information about situation of physical education at primary school, especially in comparison with the results of a parallel research when respondents were not teachers but students.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století