D 2009

Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru

BAZALOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru

Název anglicky

Special Needs of Pupils with Autism Spectrum Disorders. Realization of Research

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 8 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036320

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

speciální potřeby; poruchy autistického spektra; autismus; vzdělávání; výzkumný záměr

Klíčová slova anglicky

special needs; autism spectrum disorders; autism; education; research project

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2016 23:01, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje činnost výzkumného týmu č. 14 (Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce) a parciální výsledky z realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443), jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. V příspěvku jsou obsaženy nové teoretické poznatky z oblasti poruch autistického spektra, se kterými se výzkumný tým seznámil v průběhu uplynulého roku jak v podmínkách České republiky, tak i v zahraničí, dále jsou zde prezentovány parciální výsledky výzkumu, anketou získaná data o počtu žáků s PAS v Jihomoravském kraji, na závěr jsou uvedeny dvě kasuistické studie ukazující možnosti integrovaného vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra, které vždy musí být striktně přizpůsobeno individualitě daného žáka.

Anglicky

The article presents work of the research team n. 14 (Basic Education of Pupils with ASD and their Further Opportunities in the Educational Process and on the Labour Market) and partial results from the research Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education (MSM 0021622443) led by prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. This article summarizes new theoretical information about autism spectrum disorders from the Czech Republic and from abroad, partial data obtained by the survey dealing with the number of pupils with ASD in the South Moravian Region are presented. Two case studies showing inclusive education of pupils with autism spectrum disorder, which must be strictly individualised for each pupil, are presented at the end of this paper.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání