Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{841943, author = {Janík, Tomáš}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {pedagogical content knowledge; field didactic; curriculum; teacher education; teaching}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-186-7}, publisher = {Paido}, title = {Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání}, year = {2009} }
TY - BOOK ID - 841943 AU - Janík, Tomáš PY - 2009 TI - Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání VL - Pedagogický výzkum v teorii a praxi PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151867 KW - pedagogical content knowledge KW - field didactic KW - curriculum KW - teacher education KW - teaching N2 - Monografie pojednává o konceptu pedagogical content knowledge; didaktické znalosti obsahu, který byl na vědeckou scénu uveden koncem 80. let 20. století Lee S. Shulmanem. V průběhu dvou desetiletí se etabloval nejen v oborových didaktikách a kurikulárním výzkumu a vývoji, ale také v oblasti učitelského vzdělávání. Koncept didaktické znalosti obsahu je zde představen v souvislosti s hledáním odpovědi na otázku, jakými kompetencemi a znalostmi by měl být vybaven učitel (kap. 1). Motiv propojení oborového a zprostředkujícího, jenž stojí v pozadí tohoto konceptu, je v knize sledován formou historického exkursu (kap. 2). V návaznosti na to je podán přehled o výzkumech zaměřených na didaktické znalosti obsahu (kap. 3) a o metodologických problémech, s nimiž jsou tyto výzkumy spojeny (kap. 4). Některé poznatky o struktuře a povaze didaktických znalostí obsahu jsou prezentovány formou případových studií, které autor v letech 2006-2008 realizoval (kap. 5). V závěru knihy je řešena otázka, jakou roli mohou didaktické znalosti obsahu sehrávat při tvorbě kurikula (kap. 6) a jak lze podporovat rozvíjení těchto znalostí v učitelském vzdělávání (kap. 7). ER -
JANÍK, Tomáš. \textit{Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání}. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 120 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN~978-80-7315-186-7.
|