2009
Implementation of Minimal preventive programme in primary and secondary school conditions
KACHLÍK, Petr a Marie HAVELKOVÁZákladní údaje
Originální název
Implementation of Minimal preventive programme in primary and secondary school conditions
Název česky
Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. et al. (Ed.). School and Health 21: Topical Issues in Health Education, od s. 209-217, 9 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00036499
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4930-7
Klíčová slova česky
Minimální preventivní program; škola; žák; prevence; komunita; závislost
Klíčová slova anglicky
Minimal preventive programme; school; pupil; prevention; community; addiction
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 20:06, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
The Minimal preventive programme (MPP) represents a key device to implement prevention in education in the primary, secondary and special school conditions. The problems of habit-forming substations usage and addiction behaviour are a part of serious forms of social pathology, children and adolescents are an important risk group. This contribution informs about selected projects that are in motion under the terms of MPP in schools, further information is about the questionnaire survey implemented in 26 schools in the Czech Republic and aimed at the MPP characterization and evaluation. The study conveyed a result that preventive programmes in schools should be oriented and directed to pupils studying all the grades of schools, their realization should step not only into the lessons, but also into the childrens free time activities, every child needs an individual approach, the cooperation with parents and their knowledge ability should not be neglected, it is purposeful to outline the prevention as a matter of community with state and other subjects connection, and to use the interactive methods.
Česky
Minimální preventivní program (MPP) představuje klíčový nástroj k realizaci prevence ve školství v podmínkách základních, středních a speciálních škol. Problematika zneužívání návykových látek a návykového chování patří k závažným formám sociálních patologií, děti a mladiství jsou významnými rizikovými skupinami. Příspěvek informuje o vybraných projektech, které v rámci MPP na školách probíhají, dále o dotazníkovém šetření uskutečněném ve 26 školách v ČR a zaměřeném na charakteristiku a hodnocení chodu MPP. Ze studie vyplynulo, že preventivní projekty na školách by měly být cíleny a určeny pro žáky všech stupňů, jejich realizace by měla zasahovat nejen do výuky, ale též do volnočasových aktivit dětí. Každé dítě vyžaduje individuální přístup, nesmí se zapomínat na spolupráci s rodiči a jejich dobrou informovanost, je účelné koncipovat prevenci jako komunitní se zapojením státních i nestátních subjektů, využívat interaktivních postupů.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|