D 2009

Quality of life, health and environment from educational point odf view.

HORKÁ, Hana a Evžen ŘEHULKA

Základní údaje

Originální název

Quality of life, health and environment from educational point odf view.

Název česky

Kvalita života, zdraví a životní prostředí z pedagogického hlediska

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Charkov, Valeologija:sučasnij stan, naprjamki ta perspektivi rozvitky, od s. 115-124, 10 s. 2009

Nakladatel

Univerzita V. N. Karazinova, Charkov

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036509

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-966-623-573-5

Klíčová slova česky

zdraví, životní styl, péče o zdraví, výchova ke zdraví, péče o životní prostředí, ekologická/environmentální výchova, udržitelný rozvoj, kvalita života.

Klíčová slova anglicky

health; lifestyle; health care; health education; protection of the environment; ecological/environmental education; sustainable development; quality of life

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:54, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

The current state of the environment is perceived as problematic, as a source of health risks. Active health care is a part of balanced life style, which is a prerequisite of well-being, personal and social self-fulfillment. The authors aims to define the crucial issues and topic areas of ecological/ environmental education in the context of health education. Research belong project School and health 21.

Česky

Nepříznivá situace v životním prostředí ohrožuje zdraví jedince. Aktivní péče o zdraví je spjatá s vyváženým životním stylem, který je předpokladem zdraví, pohody (tělesná i duševní). Autoři vymezují základní problémy a tematické okruhy ekologické/environmentální výchovy v kontextu výchovy ke zdraví. Výzkum je součástí projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ 21.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století