ČERSTVÁ, Lenka a Tomáš ČECH. Sociální pedagog a vize jeho uplatnění v základní škole. In Soják, P. (ed.) Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 65-74. ISBN 978-80-210-4945-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální pedagog a vize jeho uplatnění v základní škole
Název česky Sociální pedagog a vize jeho uplatnění v základní škole
Název anglicky Social pedagogue and vision of the role in basic schools
Autoři ČERSTVÁ, Lenka (203 Česká republika) a Tomáš ČECH (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Soják, P. (ed.) Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2, od s. 65-74, 10 s. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036559
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4945-1
Klíčová slova česky sociální pedagog; výzkum upatnění ve škole; sociální a výchovné problémy dětí; sociální klima školy; odborná pomoc; výchovný poradce; školní metodik prevence; školní psycholog
Klíčová slova anglicky social pedagogue; research of exercise in the school; social and educational problems; school social climate; specialist support; educational consultant; school methodologist of prevention; school psychologist
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., učo 15881. Změněno: 20. 2. 2013 12:42.
Anotace
Článek reaguje na aktuální problémy z hlediska reformy školy v zdravou, demokratickou, humánní a liberální instituci. Přináší poznatky výzkumu realizovaného s řediteli základních škol a na základě poznatků vizi uplatnění sociálního pedagoga na základních školách (vzhledem k jeho odborným znalostem a schopnostem, osobnostním předpokladům a získaným kompetencím), který se jeví jako efektivní a žádoucí článek v procesu přeměny školy a jejího společenského postavení.
Anotace anglicky
The text responds to the topical problems from the viewpoint of school reform into health, democratic, humane and liberal institution. It brings a vision of the role of social pedagogue in primary schools (regarding their professional knowledge and abilities, personal preconditions and acquired competences) what seems to be an effective and suitable link in process of change in school and its social position.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 22:23