URBÁNEK, Tomáš and Růžena LUKÁŠOVÁ. Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries. In Entscheidungen und Veränderungen in Arbeit, Organisation und Wirtschaft. 2009. ISBN 978-3-7089-0448-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Criteria for Measurement of Citizen Satisfaction with Public Services: Public Libraries
Name in Czech Kritéria měření spokojenosti občanů s veřejnými službami: veřejné knihovny
Authors URBÁNEK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Entscheidungen und Veränderungen in Arbeit, Organisation und Wirtschaft, 2009.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/09:00029472
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-3-7089-0448-1
Keywords (in Czech) Spokojenost občanů Veřejné služby
Keywords in English Citizen satisfaction Public services
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Changed: 12/9/2009 22:42.
Abstract
The aim of the presented research was to identify the criteria of citizen satisfaction with the services of public libraries and to compare them: 1) with the criteria published in professional literature, and 2) with the criteria used for the measurement of user satisfaction with public libraries in the Czech Republic and other countries. By means of qualitative research, carried out using the critical incident technique, the service key characteristics which affect the clients perception of the library services quality were found out. On the basis of the acquired qualitative data a questionnaire was created and quantitative research was carried out with the sample containing 443 respondents. The data were processed using the factor and the regression analyses.
Abstract (in Czech)
Cílem prezentovaného výzkumu bylo identifikovat kritéria spokojenosti občanů se službami veřejných knihoven a srovnat je: 1) s kritérii publikovanými v odborné literatuře, 2) s kritérii užívanými pro měření spokojenosti s veřejnými knihovnami v České republice a v zahraničí. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu provedeného pomocí metody kritických událostí byly identifikovány charakteristiky služeb které ovlivňují percepci kvality služeb veřejných knihoven. Na základě získaných kvalitativních dat byl vyvinut dotazník a proveden kvantitativní výzkum na vzorku 443 respondentů. Data byla zpracována prostřednictvím faktorové a regresní analýzy.
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 8/9/2024 19:26