HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Kurikulární vymezení podpory učení sociálně znevýhodněných žáků ve školních vzdělávacích programech (Curricular Delimitation of Learning Support of Pupils with Social Disadvantage in School Educational Programmes). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 11 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kurikulární vymezení podpory učení sociálně znevýhodněných žáků ve školních vzdělávacích programech
Name in Czech Kurikulární vymezení podpory učení sociálně znevýhodněných žáků ve školních vzdělávacích programech
Name (in English) Curricular Delimitation of Learning Support of Pupils with Social Disadvantage in School Educational Programmes
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 11 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00036675
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech) školní vzdělávací program zabezpečení výuky žáků se sociálním znevýhodněním integrace žáka inkluzivní škola
Keywords in English school curriculum teaching pupils with social disadvantage integration of pupil inclusive school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 15/8/2013 21:26.
Abstract
Příspěvek popisuje výsledky kvalitativní analýzy školních vzdělávacích programů z vybraného vzorku škol. Předmětem analýzy bylo zjistit, jak je ve ŠVP zabezpečena výuka žáků se sociálním znevýhodněním. Dále jsou uvedeny základní podmínky pro vytvoření vhodného a podnětného prostředí pro jejich vzdělávání.
Abstract (in English)
The contribution describes the results of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. The subject of the analysis was to find out how the education of pupils with social disadvantage is ensured in the new school curiculum.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:20