Detailed Information on Publication Record
2009
Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů
HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁBasic information
Original name
Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů
Name in Czech
Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů
Name (in English)
Creating inclusive environment on primary schools and its incidence aiming to professional preparation of future teachers
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Prešov, Príprava učiteľov v procese školských reforiem, p. 693-699, 7 pp. 2009
Publisher
Prešovská univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00036691
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-555-0014-0
Keywords (in Czech)
inkluze škola pro všechny školní vzdělávací program sebehodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání
Keywords in English
inclusion school for all school training programme self-assessment of the conditions of inclusive education
Změněno: 15/8/2013 21:33, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
V příspěvku seznamujeme čtenáře s cíli a strategiemi řešení dílčího úkolu v rámci výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a také s prvotními výsledky našich šetření zaměřujících se zejména na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů a na sebehodnocení podmínek inkluze spolupracujících škol. Ve druhé části se zamýšlíme nad nutnými inovacemi v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v přímé návaznosti na výsledky výzkumu.
In English
In the paper we present the aims and strategies of solving partial goal of the framework research project of the Faculty of Education of Masaryk University Special needs of the pupils in the context of general training programme for primary education as well as with preliminary results of our inquiry aiming especially on contextual analysis of school training programmes and on their self-assessment of the conditions of inclusion in the cooperative schools. In the second part we think about necessary innovations in pregraduate preparation of the teachers of primary school on the Faculty of Education MU in connection with research results.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|