D 2009

Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů

HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů

Název česky

Vytváření inkluzivního prostředí na prvním stupni základní školy a důsledky směřující k profesní přípravě budoucích učitelů

Název anglicky

Creating inclusive environment on primary schools and its incidence aiming to professional preparation of future teachers

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Prešov, Príprava učiteľov v procese školských reforiem, od s. 693-699, 7 s. 2009

Nakladatel

Prešovská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036691

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-555-0014-0

Klíčová slova česky

inkluze škola pro všechny školní vzdělávací program sebehodnocení podmínek inkluzivního vzdělávání

Klíčová slova anglicky

inclusion school for all school training programme self-assessment of the conditions of inclusive education
Změněno: 15. 8. 2013 21:33, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku seznamujeme čtenáře s cíli a strategiemi řešení dílčího úkolu v rámci výzkumného záměru PdF MU MSM 0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a také s prvotními výsledky našich šetření zaměřujících se zejména na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů a na sebehodnocení podmínek inkluze spolupracujících škol. Ve druhé části se zamýšlíme nad nutnými inovacemi v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ na PdF MU v přímé návaznosti na výsledky výzkumu.

Anglicky

In the paper we present the aims and strategies of solving partial goal of the framework research project of the Faculty of Education of Masaryk University Special needs of the pupils in the context of general training programme for primary education as well as with preliminary results of our inquiry aiming especially on contextual analysis of school training programmes and on their self-assessment of the conditions of inclusion in the cooperative schools. In the second part we think about necessary innovations in pregraduate preparation of the teachers of primary school on the Faculty of Education MU in connection with research results.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání