HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina POKORNÁ. Allergic and Asthmatic Children in 21st Century School. In ŘEHULKA, E. et al. (Ed.). School and Health 21: General Issues in Health Education. 1st ed. Brno: MSD, s.r.o., 2008, p. 297-303. ISBN 978-80-210-4929-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Allergic and Asthmatic Children in 21st Century School
Name in Czech Alergici a astmatici ve škole 21. století
Authors HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ and Martina POKORNÁ.
Edition 1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. et al. (Ed.). School and Health 21: General Issues in Health Education. p. 297-303, 7 pp. 2008.
Publisher MSD, s.r.o.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 30209 Paediatrics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4929-1
Keywords (in Czech) učitelé; prostředí základní školy; alergické dítě; astmatické dítě; zdravotní potíže
Keywords in English teachers; primary school environment; allergic children; asthmatic children; health problems
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 29/9/2009 12:08.
Abstract
The paper presents results obtained through research conducted in the environment of selected primary schools. The research focused on whether, and to what an extent, teachers are aware of the fact that they may have allergic or asthmatic children in their classrooms, and what types of allergies are involved. It was further examined what the teachers knew of such immunity disorders, and whether they would be able to give fi rst aid to a pupil in case of a fit. Moreover, it was established that in most cases, the school environment is adapted so as not to cause health issues in students unnecessarily. The research shows that teacher awareness needs to be improved. The teachers themselves would apparently like to know more about these issues.
Abstract (in Czech)
Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zjišťováno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/5/2024 17:04