HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Kamila SYNKOVÁ a Martina MARTÍNKOVÁ. ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL. In School and Health 21. 1. vyd. Brno: MSD Brno, 2009, s. 297 - 303. ISBN 978-80-210-4929-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ALLERGIC AND ASTHMATIC CHILDREN IN 21th CENTURY SCHOOL
Název česky ALERGICI A ASTMATICI VE ŠKOLE 21. STOLETÍ.
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika), Kamila SYNKOVÁ (203 Česká republika) a Martina MARTÍNKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, School and Health 21. od s. 297 - 303, 7 s. 2009.
Nakladatel MSD Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036724
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4929-1
Klíčová slova česky Učitelé - prostředí základní školy - alergické dítě - astmatické dítě - zdravotní potíže.
Klíčová slova anglicky Teachers - primary school environment - allergic children - asthmatic children - health problems.
Změnil Změnila: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Změněno: 30. 9. 2009 17:30.
Anotace
The thesis presents the results obtained with the assistance of research sound in the selected primary school environment. It was found out whether teachers are informed about allergic and asthmatic children in their classes and what type of allergy is concerned. The next researched matter was the knowledge of teachers of these states of immunity disorder and whether the teachers managed to provide first aid in the case of attack. Moreover, in the most cases it was found out that the school environment is not adapted for the unnecessarily producing of health problems of pupils. The research shows that it is essential to improve the knowledgeability of the teachers. It emerged that teachers themselves would like to obtain more information about this problems.
Anotace česky
Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zkoumáno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 01:58