2009
The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning
KRÁTKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning
Název česky
Vztah mezi divákem a fikční postavou ve vztahu k jeho aktivitě, refelxi a zkušenostnímu učení
Autoři
KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
The International Journal of Learning, USA, Common Ground Publishing LLC, 2009, 1447-9494
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00029521
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
fikční postava; divák; reflexe; zkušenostní učení; aktivita
Klíčová slova anglicky
fictional character; viewer; reflection; experiential learning; activity
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 10. 2009 17:27, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
This study analyses the relation between a viewer and the audiovisual fictional character, presuming that the relation operates on a more integrated basis of his self-reflection. By means of the fictional characters' stories from our audiovisual culture the viewer gains experience in many different fields. This experiential learning results from the process of his identification with the character, which is a part of a larger process of his own reflection. Deep comparison with the character and his or her situation also performs a crucial part of social and emotional learning. Afterwards, self-assessment is a significant part of identification with the character.
Česky
Přítomná studie analyzuje vztah mezi audiovizuální fikční postavou a divákem, přičemž vychází z předpokladu, že tento vztah funguje na komplexnější bázi sebereflexe. Prostřednictvím příběhů fikčních postav audiovizuální kultury divák nabývá zkušeností s nejrůznějšími tématy. Toto zkušenostní učení vychází z procesu identifikace s postavou, který je součástí širšího procesu (sebe)reflexe. Hluboká komparace fikční postavy a její situace se sebou samým také vystupuje jako klíčová součást sociálního a emocionálního učení. Podstatnou součástí, ale také výsledkem procesu identifikace s postavou je potom sebehodnocení.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaV |
|