J 2009

The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning

KRÁTKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

The Relation between a Viewer and the Fictional Character in Light of his Activity, Reflection and Experiential Learning

Název česky

Vztah mezi divákem a fikční postavou ve vztahu k jeho aktivitě, refelxi a zkušenostnímu učení

Autoři

KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

The International Journal of Learning, USA, Common Ground Publishing LLC, 2009, 1447-9494

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00029521

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

fikční postava; divák; reflexe; zkušenostní učení; aktivita

Klíčová slova anglicky

fictional character; viewer; reflection; experiential learning; activity

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 10. 2009 17:27, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

V originále

This study analyses the relation between a viewer and the audiovisual fictional character, presuming that the relation operates on a more integrated basis of his self-reflection. By means of the fictional characters' stories from our audiovisual culture the viewer gains experience in many different fields. This experiential learning results from the process of his identification with the character, which is a part of a larger process of his own reflection. Deep comparison with the character and his or her situation also performs a crucial part of social and emotional learning. Afterwards, self-assessment is a significant part of identification with the character.

Česky

Přítomná studie analyzuje vztah mezi audiovizuální fikční postavou a divákem, přičemž vychází z předpokladu, že tento vztah funguje na komplexnější bázi sebereflexe. Prostřednictvím příběhů fikčních postav audiovizuální kultury divák nabývá zkušeností s nejrůznějšími tématy. Toto zkušenostní učení vychází z procesu identifikace s postavou, který je součástí širšího procesu (sebe)reflexe. Hluboká komparace fikční postavy a její situace se sebou samým také vystupuje jako klíčová součást sociálního a emocionálního učení. Podstatnou součástí, ale také výsledkem procesu identifikace s postavou je potom sebehodnocení.

Návaznosti

GP406/08/P176, projekt VaV
Název: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Grantová agentura ČR, Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže