NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. The CPV Video Study of English: Analysses of Teaching and Learning in Czech Lower-Secondary English Classes. In Conference ECER 2009. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The CPV Video Study of English: Analysses of Teaching and Learning in Czech Lower-Secondary English Classes
Název česky CPV videostudie anglického jazyka: analýza vyučování a učení v české základní škole
Název anglicky The CPV Video Study of English: Analysses of Teaching and Learning in Czech Lower-Secondary English Classes
Autoři NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁ.
Vydání Conference ECER 2009, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky videostudie; ESL; vyučování; učení; příležitosti k učení
Klíčová slova anglicky video study; ESL; teaching; learning; opportunities to learn
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 8. 10. 2009 13:36.
Anotace
This poster introduces the methodological approach and selected findings of the CPV Video Study of English that is being carried out by the Educational Research Centre of the Masaryk University’s Faculty of Education. The results of analysed data (79 lesson units) show that English instruction is very teacher-centered in the Czech Republic. The main emphasis is layed on practicing new content and revising. The traditional didactic tools (such as blackboard, textbook or worksheets) are used often, while new media (such as ICT, audio, video recordings) are used rarely. The nature of digital video data allows for yet further secondary analyses in the future that will concentrate on other important aspects of teaching English.
Anotace anglicky
This poster introduces the methodological approach and selected findings of the CPV Video Study of English that is being carried out by the Educational Research Centre of the Masaryk University’s Faculty of Education. The results of analysed data (79 lesson units) show that English instruction is very teacher-centered in the Czech Republic. The main emphasis is layed on practicing new content and revising. The traditional didactic tools (such as blackboard, textbook or worksheets) are used often, while new media (such as ICT, audio, video recordings) are used rarely. The nature of digital video data allows for yet further secondary analyses in the future that will concentrate on other important aspects of teaching English.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:13