D 2009

Slovesná tvořivost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a různou úrovní individuálního čtenářství

ZÍTKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Slovesná tvořivost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a různou úrovní individuálního čtenářství

Název anglicky

Verbal Creativity of Pupils with Special Educational Needs and Different Level of Individual Reading

Autoři

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 14 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036826

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

lyrický text; výzkum; verbální tvořivost; dyslexie; nadání; čtenářství; motiv; obraznost; kompozice

Klíčová slova anglicky

lyrical text; research; verbal creativity; dyslexia; talent; reading book; motive; symbolic character; composition

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2010 16:07, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu verbální tvořivosti žáků primární školy inspirované lyrickou poezií. Sleduje úroveň tvořivosti a míru schopnosti reflexe rysů lyrické básně ve vlastní produkční aktivitě. Oboje v souvislosti se specifickými dispozicemi a úrovní individuálního čtenářství. Kromě konkrétních výsledků jednotlivých úkolů příspěvek uvádí shrnující závěry o zjištěných kreativních schopnostech sledovaných skupin žáků.

Anglicky

The article presents partial results of the research of the verbal creativity of primary school pupils inspired with lyrical poetry. It follows the level of creativity and reflection of the lyrical texts features in creative activities in the connection with special dispositions and reading books. Except concrete results of particular tasks the article presents final summary of creative abilities of pupils with different conditions, which were found in this research.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání